Voorwaarden en garanties

Verzendproces

Als u akkoord gaat met onze offerte ontvangt u een label van ons. Dit label kunt u op het pakket plakken voordat u het naar een PostNL punt brengt. Om de accu effectief te kunnen beoordelen hebben we ook uw oplader nodig. Bij sommige accu’s is er een contactslot aanwezig om de accu in- of uit te schakelen. In dit geval verzoeken wij u ook een contactsleutel mee te sturen, zodat we de batterij grondig kunnen testen. Pak de accu goed in en vul de ruimte in de doos op met kranten en/of plastic.

Wat gebeurd er nadat jullie mijn accu hebben ontvangen?

Nadat uw fietsaccu is gearriveerd in onze werkplaats, onderwerpen we deze eerst aan een korte ‘pre-test’. In deze fase onderzoeken we of de problemen daadwerkelijk voortvloeien uit slijtage van de energiecellen. Ook controleren we of de accu nog te herstellen is en of er mogelijk een defect is in de printplaat.

De oude energiecellen worden uit de behuizing gehaald en vervangen door gloednieuwe A-merk energiecellen. Bij sommige accu’s wordt ook standaard het elektronische deel vervangen. Na de reparatie voeren we een grondige eindtest uit om te controleren of de accu de gewenste capaciteit kan leveren.

Hoe lang duurt de revisie?

Bij elke bestelling werkt Fiets-accu.nl met een zogenoemde doorlooptijd: de benodigde tijd voor het controleren, herstellen en terugsturen van uw fietsaccu. Deze tijdsduur kan variëren, afhankelijk van hoe druk het is en mogelijke complicaties tijdens het reparatieproces. De huidige doorlooptijd voor onze service is op dit moment ongeveer 10 werkdagen (dit is een schatting van de reparatietijd en er kunnen geen rechten aan worden ontleend).

Is het mogelijk om vooraf te bepalen of mijn accu geschikt is voor revisie?

Wanneer uw accu in de lijst staat bij ons offerte formulier, kunnen we deze meestal zonder problemen reviseren. Toch kan het voorkomen dat tijdens de revisie blijkt dat de accu niet meer werkt door een elektronisch defect in de printplaat (bijvoorbeeld door waterschade of een val). In dat geval zal het vervangen van de accu cellen het probleem niet oplossen. Wanneer de batterij helemaal geen ondersteuning meer biedt en ook niet meer oplaadt, is er vaak sprake van een elektronisch defect.

Wat gebeurt er als de accu niet kan worden gereviseerd?

Dat is natuurlijk vervelend maar het komt soms voor. Als we een accu als ‘niet te herstellen’ beschouwen dan word de accu retour gestuurd. Er word dan €45 onderzoekkosten en verzendkosten in rekening gebracht.

Heeft u de accu al eens opgestuurd naar een andere revisiebedrijf? Is deze toen als ‘niet te herstellen’ retour gekomen? Bespaar u dan tijd en geld, wij of een ander revisiebedrijf kunnen deze accu dan ook niet reviseren.

GARANTIEVOORWAARDEN

GARANTIEDUUR Fiets-accu.nl biedt 24 maanden garantie (vanaf de factuurdatum) op uitgevoerde revisie- en/of reparatiewerkzaamheden. De garantie heeft betrekking op alle onderdelen die tijdens de revisie zijn vervangen.

Fiets-accu.nl garandeert dat de nominale capaciteit van het geïnstalleerde batterijpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. Er wordt geen garantie gegeven voor een specifieke fietsafstand per laadbeurt met de accu. De actieradius is afhankelijk van diverse externe factoren, waardoor het onmogelijk is om een exacte afstand te garanderen.

WANNEER KUNT U AANSPRAAK MAKEN OP GARANTIE?

Garantie is van toepassing op:

  • Het door Fiets-accu.nl geplaatste cellenpakket (batterij pack), inclusief verbindingen met het BMS (Battery Management System), zoals lasverbindingen en bedrading.
  • Componenten van het BMS, indien deze tijdens de revisie zijn vervangen.

WANNEER KUNT U GEEN AANSPRAAK MAKEN OP GARANTIE?

Garantie vervalt als:

  • De klant zich niet binnen een redelijke termijn van 2 maanden na het vaststellen van de klacht heeft gemeld.
  • Fiets-accu.nl niet in de gelegenheid wordt gesteld om de klacht op te lossen.
  • Derden zonder toestemming van Fiets-accu.nl de behuizing hebben geopend of wijzigingen hebben aangebracht aan de gereviseerde batterij of printplaat.
  • Er sprake is van diepteontlading waardoor de batterij beschadigd is geraakt. Een accu moet minimaal een keer per maand worden opgeladen om het risico op diepteontlading te beperken.
  • Er sprake is van val- of stootschade waarbij de behuizing of het binnenwerk is beschadigd.
  • Er sprake is van vocht- of waterschade. Een gereviseerde accu wordt spatwaterdicht aan de klant geretourneerd, wat betekent dat de accu bestand is tegen opspattend water en regendruppels tijdens een fietstocht.

We raden u ten zeerste aan om uw e-bike en accu binnenshuis op te bergen in een droge ruimte, waar de invloed van neerslag en temperatuur minimaal is. Wanneer de accu wordt blootgesteld aan grote hoeveelheden water in korte tijd (bijvoorbeeld tijdens een stortbui of bij gebruik van een hogedrukreiniger), is het risico op onherstelbare schade aan de accucellen en de printplaat groot. Langdurige opslag in een vochtige ruimte kan ook permanente schade aan de printplaat in de accu veroorzaken door condensvorming, maar deze schade wordt pas op langere termijn merkbaar. Zorg er ook altijd voor dat de contactpunten en de aansluiting van de fiets met de accu goed droog worden gemaakt als de fiets in de regen heeft gestaan.

In sommige gevallen kunnen we de genoemde beschadigingen wellicht nog herstellen, maar u kunt geen aanspraak maken op garantie.

GARANTIEAANVRAAG INDIENEN

Als er binnen de garantietermijn een defect wordt vastgesteld dat voldoet aan de hierboven beschreven voorwaarden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. In sommige gevallen kunnen we het probleem op afstand oplossen met een aantal eenvoudige procedures. Vermeld in de e-mail duidelijk de klacht, het betreffende product en het bijbehorende ordernummer van de bestelling.

In veel gevallen vragen wij u om de accu terug te sturen naar ons reparatiecentrum, waar deze opnieuw wordt onderzocht. Als blijkt dat de klachten voortkomen uit een defect onderdeel dat we bij de revisie hebben vervangen, zal dit door Fiets-accu.nl kosteloos worden hersteld.

HERROEPING

ANNULERING VAN UW REVISIEAANVRAAG Na het plaatsen van een bestelling kunt u zonder opgave van reden uw revisieaanvraag annuleren (oftewel: herroepen). Wettelijk gezien bedraagt de bedenktijd voor uw bestelling 14 dagen, maar bij ons kunt u aanvullend gebruikmaken van uw herroepingsrecht tot het moment dat wij de accu ontvangen hebben, zelfs als de periode van 14 dagen verstreken is.

Houd er rekening mee dat u ons met het overdragen van uw accu toestemming verleent om de revisiewerkzaamheden te starten. Wij nemen uw accu na ontvangst zo snel mogelijk op in het revisieproces, wat inhoudt dat wij de accu testen en ontmantelen voordat we een nieuw accupakket op maat maken. Zodra de revisie is gestart, vervalt uw recht op annulering (herroeping), aangezien het om een dienstenovereenkomst gaat waarbij er werkzaamheden plaatsvinden die niet meer ongedaan kunnen worden gemaakt.

U kunt uw revisieaanvraag annuleren door ons schriftelijk of telefonisch op de hoogte te stellen. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping (PDF) om de annulering kenbaar te maken, maar dit is niet verplicht.

GEVOLGEN VAN HERROEPING Na annulering ontvangt u alle mogelijke betalingen die u tot dat moment heeft gedaan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na annulering van ons terug. In dit geval betalen wij u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft uitgevoerd.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Stuur ons gerust een email!

Scroll naar boven